|
 |
 
|
 |
|
|
"Az
Internet adta lehetőségek még jobban ötvözik
a szóbeliség az írásbeliség és a képi hatások
lehetőségét. Az Internet metamédiumként minden
tömegkommunikációs eszközt képes helyettesíteni.
Integrálja magában az elektronikus tömegtájékoztatási
és szórakoztató elektronikai eszközök mindegyikét,
sőt új médiumokat teremt. Ugyanakkor visszahozza
az elsődleges szóbeliség participativitását
is, melyről az írásbeliséggel gyakorlatilag
lemondtunk."
¤
Rétfalvi Györgyi:
Kép és szöveg viszonya a hypermédiában
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
 |
|
|
"Az
irodalomtörténet tudni véli Marie de France-ról,
hogy II. Plantagenet Henrik, angol király
udvarában élt és alkotott a XII. század végén,
s bár szülőföldjétől távol élt, szellemi hovatartozásáról
sosem feledkezett meg; híven tükrözi ezt a
mesegyűjtemény epilógusában található híres
két sor: "Marie ai num, si sui de France"
(A nevem Marie, francia vagyok)."
¤
Kiss Kornélia: Hány sort lehet egy
mogyoróvesszőre írni? Vegetáció és titkosírás
Marie de France Chievrefoil című művében
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
 |
|
|
A
számítógép használatának nyelvtanításhoz kapcsolódó
lehetőségei a magyarországi tanártovábbképzések
során is egyre hangsúlyosabb szerepet kapnak.
Az eddig tartott ilyen irányú képzések tapasztalatai
azt mutatják, hogy a nyelvtanárok egy részében
már nem csupán az a kérdés vetődik fel, érdemes-e
használni a számítógépet a nyelvoktatásban,
hanem inkább az, hogyan lehet azt az oktatásba
a hatékony nyelvtanulás, -tanítás érdekében
beépíteni.
¤
Dringó Horváth
Ida- Hoffmann Orsolya: Informatikai eszközök
a német nyelvoktatásban - Hol tartanak a magyarországi
nyelvtanárok?
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|