E számunkat Tósokiné Pál Melinda Krakkó sorozat c. fotóival illusztráltuk

Kodolányi János Főiskola - Székesfehérvár

AlbaMag - Regionális Portál

NetMedia - European Online Journalism

 

 

„A forrás tehát egy metaszöveg amit emberi ésszel könnyen fel lehet fogni, átírni, módosítani, a bináris pedig a gép nyelve, amivé a fordító (a böngészőknél ezt html parser-nak nevezzük, az animációknál ray-tracer...) azt lekonvertálja. A folyamat szigorúan egyirányú, míg a fordító másodpercenként millió és millió sort képes lekonvertálni addig visszafelé csak verejtékes kézi munkával lehet napi egy-két sort. Ha nem szeretném hogy a programomhoz más is hozzáférhessen (vagyis belemódosítson) vagy lássa, mit hogyan csinálok, akkor a forrást nem adom ki a kezemből."
¤
Málnás István: A szoftverszabadalmi és szerzői jogról közérthetően

 
 
   
 

"Vajon miért nem készülnek ma tértextilek? Talán, mert kötődik hozzájuk egy vitatható kor és filozófia, emellett ez az irányzat a 70-es évek végén kifulladt, sokak szerint bebizonyított ténnyé vált, hogy nem működik. Napjainkban ezért nincs helye és létjogosultsága, egyszerűen nincs rá szükség. Felvetődik azonban a kérdés, vajon valóban kimerítették-e az alkotók a lehetőségeket? Tényleg nem lehetséges e más irány, csak az általánosan tértextilként értelmezett mód létezik?"    
¤ Balogh Wanda Alida: Ha a sík elgörbül

 
 
   
 

"Mit kezdhetnek a pedagógusok a gyerekekkel, illetve szüleikkel, családjukkal kapcsolatos rokon- illetve ellenszenveikkel, a kapcsolatokban mindenkor jelen levő érzelmeikkel? Ezek az érzések elkerülhetetlenek személyes kapcsolatokban – bármennyire is racionálisan hárítani igyekeznek sokan –, mivel személyesen, érzelmeinkkel működünk együtt a gyerekekkel. A „számomra minden gyerek egyforma” vagy árnyaltabban: „én senkivel nem kivételezek”, „én mindenkivel ugyanolyan igazságos vagyok” és hasonló közhelyek igyekeznek elfedni a kapcsolatok különbözőségének terhét, igyekeznek szabadulni a személyes érzelmek vállalásától. Mégis, gyerekként emlékezhetünk, pontosan tudtuk, hányadán állunk a pedagógusainkkal való érzelmi kapcsolatainkkal, tudtuk, kit kedvelnek jobban, kit kevésbé. "
¤Galicza János: Mindenhatóság, avagy lehetőségeink a nevelésben