|
 |
 
|
E számunkat Tósokiné Pál Melinda
Krakkó sorozat c. fotóival illusztráltuk |



|
|
 |
|
|
„A forrás tehát egy metaszöveg
amit emberi ésszel könnyen fel lehet fogni, átírni, módosítani, a bináris pedig
a gép nyelve, amivé a fordító (a böngészőknél ezt html parser-nak nevezzük, az
animációknál ray-tracer...) azt lekonvertálja. A folyamat szigorúan egyirányú,
míg a fordító másodpercenként millió és millió
sort képes lekonvertálni addig visszafelé csak
verejtékes kézi munkával lehet napi egy-két
sort. Ha nem szeretném hogy a programomhoz más
is hozzáférhessen (vagyis belemódosítson) vagy
lássa, mit hogyan csinálok, akkor a forrást nem
adom ki a kezemből."
¤Málnás István: A szoftverszabadalmi
és szerzői jogról közérthetően
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
 |
|
|
"Vajon
miért nem készülnek ma tértextilek? Talán, mert
kötődik hozzájuk egy vitatható kor és filozófia,
emellett ez az irányzat a 70-es évek végén
kifulladt, sokak szerint bebizonyított ténnyé
vált, hogy nem működik. Napjainkban ezért nincs
helye és létjogosultsága, egyszerűen nincs rá
szükség. Felvetődik azonban a kérdés, vajon
valóban kimerítették-e az alkotók a
lehetőségeket? Tényleg nem lehetséges e más
irány, csak az általánosan tértextilként
értelmezett mód létezik?"
¤
Balogh Wanda Alida: Ha a sík elgörbül
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
 |
|
|
"Mit kezdhetnek a pedagógusok a
gyerekekkel, illetve szüleikkel, családjukkal
kapcsolatos rokon- illetve ellenszenveikkel, a
kapcsolatokban mindenkor jelen levő
érzelmeikkel? Ezek az érzések elkerülhetetlenek
személyes kapcsolatokban – bármennyire is
racionálisan hárítani igyekeznek sokan –, mivel
személyesen, érzelmeinkkel működünk együtt a
gyerekekkel. A „számomra minden gyerek egyforma”
vagy árnyaltabban: „én senkivel nem
kivételezek”, „én mindenkivel ugyanolyan
igazságos vagyok” és hasonló közhelyek
igyekeznek elfedni a kapcsolatok
különbözőségének terhét, igyekeznek szabadulni a
személyes érzelmek vállalásától. Mégis,
gyerekként emlékezhetünk, pontosan tudtuk,
hányadán állunk a pedagógusainkkal való érzelmi
kapcsolatainkkal, tudtuk, kit kedvelnek jobban,
kit kevésbé. "
¤Galicza János: Mindenhatóság, avagy
lehetőségeink a nevelésben
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|